Wie zijn wij?

Intercession bestaat uit een groep van ongeveer 40 enthousiaste mensen. Door middel van  zingen heeft het koor zich tot doel gesteld Gods woord uit te dragen.
Intercession repeteert wekelijks in Rotterdam.

De koorleden zijn verdeeld in vier stemgroepen: sopranen, alten, tenoren en bassen.
Het repertoire wordt zo veel mogelijk op de repetitieavond ingestudeerd maar voor de leden wordt er ook muziek op de site gezet, zodat je thuis je eigen stemgroep kunt oefenen.
We streven er naar om zoveel mogelijk uit het hoofd te zingen, omdat dat de zang ten goede komt.

Repertoire:

Het repertoire varieert van soul/ballads tot up-tempo/Black-gospel. Het koor zingt hiernaast enkele klassieke koorwerken en diverse liederen in verschillende talen.
Hoewel de nadruk ligt op gospel, is het repertoire tamelijk breed.
Het koor staat onder leiding van Bernard Hoving en wordt bij uitvoeringen muzikaal begeleid door ons combo dat bestaat uit een drummer, bassist, fluitist, pianist, gitarist en een saxofonist.

Optredens:

Intercession verleent met regelmaat medewerking aan kerkdiensten en organiseert af en toe zelf een concert. Soms treden we ook op als gastkoor bij een concert van een ander koor. Andere locaties waar we optreden zijn bijvoorbeeld kerstmarkten en verpleeghuizen.
Vanzelfsprekend verlenen we ook onze medewerking aan bijzondere gebeurtenissen, zoals doop- en huwelijksdiensten.

Repetitie:

Intercession repeteert op vrijdagavond van 20.00 uur tot 21.30 uur.
De repetitie wordt gehouden in de Oranjekerk aan de Rozenlaan 20 te Rotterdam-Hillegersberg. Als je zin hebt om een keer te komen luisteren, ben je van harte uitgenodigd op onze repetitieavond of bij een van onze optredens.

Niet alleen zingen:

Het koor vindt het ook belangrijk om plezier met elkaar te hebben naast het zingen.
Dit uit zich met name in de vele sociale activiteiten die door de koorleden zelf georganiseerd worden. Er worden uitjes georganiseerd en elk jaar wordt het koorseizoen afgesloten met een slotdag. Na elke repetitie is er de mogelijkheid om met elkaar te borrelen aan de bar van de repetitie ruimte.